I’m LEGEND


im-legend2.jpg

Pada suatu pagi yg senyap sunyi.Tidak kelihatan sekelibat org di sekeliling.Tiada bunyi2an dtg dari speaker.Tiada bunyik air berhamburan di bilik air.Cuma aku keseorangan.Bertemankan kucing (ntah dari mana dtg ntah).Kemana aku pergi di situ ada kucing.Di mana ada kucing itu adanya aku.haih! mende ni! ikot2 lak!!Aku mulakan hari itu dgn mencari mkn di luar.Setelah selesai kembali ke bilik dan meneruskan aktiviti seperti biasa iaitu menerebos ke ruang internet.

Sedar tidak sedar dh 3 hari aku di sini.Sekali lagi.Tiada bunyi2an dari speaker.Tiada bunyik air berhamburan di bilik air.Tiada sekelibat org di sekeliling.Hanya berteman seekor kucing.Seperti hendakkan sesuatu.Adeh..abeh la..Setelah lama aku berfikir.Rupa2nya hanya tnggal aku sorg saja di sini.Hidup berselang selikan lagu yang sama setiap kali muzik dimainkan.Ada la kejap ada bunyik nada dering telefon bimbit menandakan mesej telah sampai.Akan tetapi setiap malam aku sebenarnya telah diserang makhluk.Aku takut.Aku sakit.Tak tenteram dibuatnya.Itu yg berlaku setiap malam aku.Tak abes2 nk kacau hidup aku.

Sampai satu malam..perhitungan aku bertemu segerombolan makhluk itu.Aku tekad.Malam ini tiada lagi gangguan datang dari mereka.Sudah sampai masa nya aku berkorban.(berkorban duit dan tenaga).Ahh..selesai..Malam aku di smbut riang.Lagu angan dan sedar mengiringi suaraku yang seiring mengalunkan lagu tersebut bak Mawi mendendangkan lagu nya itu.Lalu aku tido setelah sekian lama aku tidak menikmati malam yang panjang.

Aku dikejutkan pada hari ke4, iaitu kedatangan seorang yg tidak ku kenali (awal2 aku xsedar sapa sb dtg pagi2 buta) dan secara tidak langsung aku di selamatkan daripada makhluk tadi.Baru aku sedar bahawa aku sorg saja yg tinggal pada 4hari lepas.

Oleh itu baru aku sedar..aku seorang.Yang laen balek cuti ry cina.Tapi apa2 pun aku gelarkan diriku I’M LEGEND..diblok sendiri

watak-watak sinonim
Aku = Robert Neville a.k.a Will Smith
Kucing = Sam, anjing peneman Robert Neville a.k.a Will Smith
Makhluk (Nyamuk yg byk kat sini) = zombi2 yg nmpk sgt grafik die lam cite tu
Seseorang yg dtg tibe2 (napek yg dtg) = perempuan yg dtg selamatkan Will Smith
Keadaan yg dianggap sunyi /senyap = bandar tinggal berpenghuni oleh zombi



Tinggalkan Jawapan

