Vector Image


Untuk pertama kalinya aku postkan teknik fotoshop yg pertama.Bagi aku sendiri aku amat minat dlm bidang ini dan apa salah aku bwk kuar ilmu2 itu utk kita sama2 belajar (aku tujukan khas utk sape2 yg kreatif tp xtau nk stat cmne).Sb bg bnda ni mmg salah satu dari hobi tp dgn ini jugak kite boley buat duit.Agak2 paham kot apa mknye buat duit.Apa2 pun korg kena explore dulu.Sb agak leceh gak la klu sume nk tanye kan.Silap2 PANG gak kena.Eh..teremosi plak.Sb ape aku teremosi adalah karna..fotoshop ini memerlukan kesabaran yg tinggi dan kesungguhan yg berpanjangan.Akan tetapi..jika tiada idea..xdapek den nk nolong nye..sb sbrnye ape2 pun kreatif itu dtg dari idea.Ok2..cukup2.Itu mukadimah utk bahagian fotoshop.So next2 post aku terus bg kaedah je ye.

Tentu korang ada masalah hendak membuat imej vector dengan kaedah yg panjang didalam Adobe Photoshop kan?

Ada cara yang lebih mudah untuk Beginner. Tapi ianya hanya untuk gambar beresolusi tinggi saja.

(1)Buka imej yg hendak di vector kan
(2)Pergi filter > artistic > cutout
(3)Ikut setting dibawah :
==>> Number of Levels =8
==>> Edge Simplicity =5
==>> Edge Fidelity =2



Tinggalkan Jawapan

