M to da C to da D -part 2


Entri kali ni psl McD jugak..tapi aku sebagai pengunjung..pengunjung bertuah dengan seorang pelayan kaunter yg juga ‘bertuah’..haih..
Sesampainya aku di kaunter setelah mengharungi masa yg pnjg kerana customer juga panjang..kebetulan depan aku org berambut panjang..heh~
Ikuti dialog di bawah ini..

McD : Hai..selamat petang..
selamat datang ke McD..
Bungkus ke bwk balek?

seraya dgn itu aku mengambil masa utk menterjemah soalan yg ditanya

Aku  : Hmm..ye?
McD : Bungkus ke bwk balek?
Aku  : Ada beza ke bungkus ke bwk balek?
McD : Oh..sori..silap..aa..mkn sini ke bwk balek?

muke xbley blah..still lagi buek2 macho..konon xsilap

Aku  : Bg sy..Big Mac………(aku order ar ape yg aku nk..xkn aku nk taruk gak)
McD : Ayam tu nk spicy ke pedas?

sekali lagi aku mengambil masa utk berfikir tentang soalan tersebut

Aku  : Sekali lagi? Xdengar la..
McD : Ayam tu nk spicy ke pedas?
Aku  : Jap..nk tanye..Spicy tu xpedas eh?
McD : Spicy pedas la cik..
Aku  : Oh..ye? klu cmtu bg sy ayam goreng pedas la..tamo spicy ek?
McD : Eh..silap lagi..Spicy ke Original sbnrnye..

aku menyegih macho balek kat die..aha..sape yg kena?

McD : Ok..semuanya RM28.75 sen.
Aku  : Nah..
McD : Terima kasih cik..datang lagi..
Aku  : ye..sy bwk balek ek ayam pedas ni..hehe..

Moral : Anda tidak perlu mencampur adukkan perasaan terpaksa bekerja di kaunter jika hati anda tidak berada di kaunter. Anda mampu mengubahnya.


5 Komen on “M to da C to da D -part 2”

  1. chika berkata:

    kah kah kah.
    mungkin orang counter tu kerja McD secara tak tulus. Dalam hati dia harap dapat pekerjaan lain.Sebab tu tersasul-sasul. Sebab hati dia berada di tempat lain (eceh)

  2. asiela berkata:

    gler lawak!!:D

  3. izadamza berkata:

    1. bungkus ke bawak balik?

    2. Spice ke pedas?

    3. Aku kesian kat org kaunter tu..xreti beza bm n bi..lalala~

  4. gantang berkata:

    hahahaha,klka gler…
    tergelak2 ak kt blik epi ni,hihihihi


Tinggalkan Jawapan

