Siapa Nak Duit Raya Angkat Tangan!


Makanan ini adalah hiasan semata2

Aku da gemok. Dan orang tetap memperkatakan tentang ia walaupun sudah sekian lama aku angan dan sedar tntang kehadiran nya tanpa keizinanku.

X: “Kau lepak ngan Sham heh semalam?”
Y: “Ha’ah”
X: “Borak psl pe?”
Y: “Macam biasa la. Pasal dia gemok r.”
X: “Whoah, cool gila!”

Namun, dialog itu tidak menjadi realiti.Hanya aku sengaja mereka2 untuk menyedarkan bahwa aku semakin gemok.haih!rupenye aku mimpi ke..

Jam 8.33 pagi..nada dering telefon bimbit aku berbunyik.Tak terdaya nak angkat kelopak mata.Awal sngat.

A: “Hello sham..ko jadi dtg x umah aku ptg kang?”
B: ” Ha..jadi2..Tgu aku beb”
A: “Okay..thanks”

Aku tidor balek.Xg pon.Biarkan kata2 tersebut utk menjaga hati.padahal mls sb ngantuk.xpe..nnti kite bikin alasan.mcm biase.yeah!

Jam 10.00 plak.Nada dering kehadiran khidmat pesanan ringkas pula berbunyik.

“salam..pkul 10.30 japg kumpul nk bncg psl projek.dtg fak.kat kafe.gtau sham”.Yg ko msg ni bkn ko gtau aku ke? malaun tol..haih!

Jam 10.15.Nada dering buzz YM plak berbunyik.nada dering gak ke??

F: beb..jmput dtg cni..adew open houz..byk mknnn weyhh..ajak2 sume skali
S: bile?
F: skang le..dtg ja..smpi kol 5..tp aku rase kul 2 da abes ni kang..huhuhu..baekk cpt!! smnetara mmg die salah tulis..bkn salah aku type..hehe.. x rmi g neh
S: xtau pon unit sukan ada mknan..insyallah2..sb aku ada kelas kol 2
F: haaa..sempat2..dtg la

Jam kol 1.50 ptg.Tgu sorg dari member neh lambat turun nk g kelas.Dalam hati meronta2 nk g mkn free.Pergi dengan hampa.Ku teruskan perjalanan di dlm kepanasan tghari yg menegak di kepala.Nk mkn free~~

Jam 1.57ptg sampai di tmpt biasa utk singgah mkn.Perasaan aku meronta2 lagi kerana redha utk mkn berbayar walaupun byk jemputan free.Tibe2..

“Meh2..meh mkn..jemput2..”

Klu sedare sekelian ape tindakan sedare bile depan meja ada kambing kurma..nasi briyani..ayam goreng..ditambah lagi dengan meja n kerusi kosong? yeah! btol..santap dgn gembiranya.Hati aku bergembira riang.Xperlu dikeluarkan duit.cume keluarkan peluh untuk beratur di bwh khemah mengambil makanan.

owh…dan secebis iman di dalam hati yang menyempurnakan segalanya.Alhamdulillah..rezeki aku.Bak kata org..rezeki ada di mana2.

Sekian. eh ada lagi sambungannye..

Jam 5.30 ptg.Nada dering khidmat pesanan ringkas aku tidak berdering tetapi bergetar (vibrate).

“Beb! mane ko? da lame tnggu ni..sume tgu ko ni! Ko xgerak lagi dari UKM ke?Mak ayah aku tnye ko ni..!!?”
Tertera sender tersebut ialah Hajar.Kwn aku tadi masa mule2 die msg aku.

Alamak..die msg! Aku lupe nk kasi alasan..


3 Komen on “Siapa Nak Duit Raya Angkat Tangan!”

  1. paten berkata:

    weyh beskut..open houz mane lak ko g ade kurma kambing sume neh…ptt ar x dtg haku hajak…cheissss

  2. gantang berkata:

    rileks ar kaka fatin,hihihihi…
    ktrng g mkn kt kb la…
    ingt mmng nk g pst sukan 2,tp dh lmbt…
    ktrng de klas kl 2…
    rpenye de 1 gerai kt kb 2,wt open house…
    so,pe ag,ktrng mkn je la free kt c2…
    hihihihi

  3. s.h.a.m berkata:

    tang..sejak bile kaka nama penuh die kaka fatin? ke kaka da menjalani pembedahan jantina…wakakka


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s