Komentator Di Mapley


Satu mlm yg mane kebanyakan peminat bola berkumpul di mapley.Menonton siaran langsung perlawanan bola sepak.Untuk yg mane xd astro ataupon nk same2 rs kenikmatan menonton bola secara berjemaah.Tidak kurang hebatnye yg menghisap shisha.Mungkin sengaja nk tnjuk mereka ada duit beli shisha dan nk mempertontonkan shisha mereka yg di atas meja.”terlindung ar bai..gua nk tgk bola ni“..

Aku datang awal dan sungguh bertuah hari itu ada tmpt kosong di depan..agak mendongak.Mcm biasa perbualan sebelum game bermula adalah berkisarkan tentang jangkaan player yg diturunkan oleh pasukan tersebut.Baju ape.Dan yang wajibnya setiap seorang mendoakan bahawa pemain yg dipilih di fantasy mencipta gol dan menyumbangkan keghairahan oleh si pemilih.

Dan ketika perlawanan akan bermula seminit lagi..kedengaran suara2 sumbang.Kononnya mereka sekumpulan komentator.Mungkin juga mereka berangan2 menjadi seperti tokoh2 sukan bola sepak yg membuat liputan di awal permainan tadi di ESPN.Mungkin juga kerana mereka bercita2 kan sebagai seorang komentator selepas belajar.

Perlawanan berlangsung.Serentak dgn itu ulasan demi ulasan dikeluarkan.Tidak kurang hebatnye ulasan para komentator juga sedang rancak berlangsung di belakang meja ku.Hairan..para penonton bola di Malaysia ini rupanya berkemahiran untuk mengulas.Segala info2 nya juga sungguh berlainan.Aku jadi kata org putihnye tak konsentret.Ada yg sama kan reff dgn abah mereka.Ada yg tahu saiz kasut Ronaldo berapa.Yang penting setiap kali muke pemain terpapar mereka tidak terlepas memberi ‘ulasan’.Sehinggakan aku ingin memberi kata2 pujian berikut :

“Ha..bang..sy dtg kat mapley ni mmg nk dgr ulasan dari abg..abg tau kan sume2 player ni.Cara dorg maen cmne..Dari mane dorg dtg..Dorg lahir kat mane..Sekolah kat mane..kan bang? kan2? Ok2..sy nk dgr dari abg je la..Tamo la sy tgk bola tu..CIte la bang..Cite la..Xsabar nk dgr abg bg ulasan ni..”

Mahu je aku menghamburkan kata2 sedemikian pada org yg xreti nk diam….kalau loghat korg tu aku paham xpe jugak..ni mcm org lidah xckup pnjg..Klu nk jadi komentator sgt tgk ar kat umah..Ha..ni satu lagi..ada yg dtg mapley semata2 nk sembang2..kuat2 plak tu..bile abes game die pon terhegeh2 nk balek sekali..aku kasi soalan kuiz ape yg terjadi masa game bola tu kang terkencing2 nk jwb kang..haih!

Sekian sahaja ceritera tentang komentator.Harap sesiapa yg membaca ini paham akan keadaan ketika menonton perlawanan secara langsung.Bukan datang utk dgr anda semua memberi ulasan.Tetapi mencari nikmat menonton bola secara aman.Kalau ada meja sebelah dgn tidak semena2 dtg menjerit2 kpd anda ketika gol dijaringkan itu bermakna mereka tidak puas hati akan ulasan yg anda berikan sepanjang perlawanan.

GOOLLLLLLL!!!!!!!!

Ini untuk mereka yang sudah lupa bahawa Manchester United
telah memenangi Barclays Premier League
dan juga Champions League tahun lepas.


5 Komen on “Komentator Di Mapley”

  1. RookiE berkata:

    wah suka la kan letak gambar 2???sakit mata gua…sakit…..
    guna eyemo brgelen2 pon xbaek…

  2. jijah berkata:

    merah sakit mata.biru ok…isyam..aku suda berblog baru. yg lama suda di delete.do visit my new blog..setuturkata.blogspot….*sigh*

  3. s.h.a.m berkata:

    to RookiE : ko saket mata sb ‘merah’ ko tu xmenang kan thn lepas..ahaha
    to jijah : xdpt pon bukak ko nye blog..silap address ke?

  4. s.h.a.m berkata:

    amboi..adam je ko eh? xd nama laen ke? wakaka


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s