Lagu untuk Cha (macha2 mapley)


Seperti biase makan malam aku di mapley.Tempat yg dahagakan dan kelaparan.Tempat berlibur bagi student yg kehabisan PT di hujung2 sem.Tempat lepak bagi pak arab dan geng shisha.Tempat cuci mata bg yg kotor mata.Aku dikecualikan.heh~

Dalam aku melepak sambil makan diselangi minum air milo ais, aku perhati muke macha2 mapley di situ.Muke ketat.Muke high.Paling best muke mcm mintk nak kena penampor.Tambahan yg mengorder air kosong.Seolah2 seperti seorang perempuan dirayu oleh sang lelaki agar cinta nya dikembalikan.Mcm tu kot!?Dan seperti biasa seperti lumrah dunia kalau muke masam mesti ada sebab musabab.Dan aku da dapat da ape sebab macha di mapley selalu masam ataupun bengang.Try usha lagu ni.Ada maksud tersirat kat lagu dari grup pussycat dolls ni.memahami perasaan mapley rupenye..

report-travel-robert-india1-0

Tajuk lagu : Jangan Cha (Don’t Cha) by Pussycat Dolls..erm..sapa mahu nama grup ini di translate juge angkat tangan?

Aku tahu ko suke aku
(aku tahu ko suke aku)
Aku tahu itu
(aku tahu itu)
Sebab tu tyme aku dekat dgn ko
Die ada dengan ko

Dan aku tahu ko nak itu
(aku tahu ko nk itu)
Senang gile nak tengok
(senangnye nak tengok)
Dan belakang pikiran ko
Aku tahu ko patut (tuut..mencarut) dengan aku

Jangan cha, harap girlfren ko panas mcm aku
Jangan cha, harap girlfren ko ganjil mcm aku
Jangan cha…Jangan cha..
Jangan cha, harap girlfren ko salah mcm aku
Jangan cha, harap girlfren ko seronok mcm aku
Jangan cha..jangan cha..

Lawan perasaan itu
(lawan perasaan itu)
Jangan kacau aku
(jangan kacau aku)
Sebab kalau bukan cinta, xckup semua
Untuk hidup bahagia serumah

Jom kawan saja
(jom kawan saja)
Ko kena main adil
(ko kena main adil)
Tengok, aku xpedulik
Tapi aku tau die tak mahu kongsi

Jangan cha, harap girlfren ko panas mcm aku
Jangan cha, harap girlfren ko ganjil mcm aku
Jangan cha…jangan cha..
Jangan cha, harap girlfren ko salah mcm aku
Jangan cha, harap girlfren ko seronok mcm aku
Jangan cha..jangan cha..

Nak lagi rasa mcmana perasaan mapley dan juga pussycat dolls korg bandingkan dgn lirik sebenar lagu ni.Rupanya kebanyakan macha di mapley kecewa sebab xdpt ngorat pussycat dolls.Takut jadi cinta tiga segi. =P

Ayoyo amma..kadawaley~

untuk translate lirik laen klik sini ->lagu payung


6 Komen on “Lagu untuk Cha (macha2 mapley)”

  1. gantang berkata:

    ptt ar mapley sumenye mke ketat je,hahaha…
    we,de typing error ar,berlibur pn boleh…

  2. mellelehleleh berkata:

    hehe..menarik tol lagu i..lg menarik klo ko translate name grup yg nyanyi lgu ni..ayoo..amma!

  3. s.h.a.m berkata:

    aku rs ko yg error ni..g carik kamus pe makne berlibur..heh~ haha

  4. zeke berkata:

    haha..lukenabeb whi gantang..mmg ade la word berlibur..=)

  5. epi7 berkata:

    klo bukan berlibur pe die yg btol tang??
    huhu
    mmg de la pkataan berlibur tu

  6. jijah berkata:

    berlibur = berhibur = berseronok..
    tatatingkat makna saja membedakan. berdasarkan konteks…
    tak pa…
    hihi..
    sham, ane yg pic last tu sedikit kacak. Kata kawanku…hahaha…
    mungkin ane yg mempunyai ketinggian sederhana di Fariz Maju tu boleh dimuatkan menggantikan ane yg agak hensem tu…

    [ni kata kawanku…yuuu…:P ]


Tinggalkan Jawapan

