Kom..ape? Komputer


Baru sahaja didatangi kawan-kawan merangkap junior aku di UKM ke penthouse 5 tingkat aku. Ini kali pertama perempuan selain mak dan adek aku jejakkan kaki ke penthouse 3 bilik aircond dan satu bilik air ber ‘tub’. Dengan hati yang bangga dan jiwa yang rendah aku membawa mereka ke sini. Bau wangi-wangian para wanita masih ada lagi ini.

Tak lain tak bukan kerana tujuan ingin membetulkan komputer riba milik salah seorang dari mereka bertiga.


Aku sedih akan pemergian monitor kesayangan aku ini ke tangan orang lain. Banyak berjasa dari tahun pertama aku ke UKM. Dari menghantar mesej melalui YM untuk meminta tolong kawan untuk menandatangani kehadiran sehingga lah aku di ‘buang’ dari Kolej Buayanuddin. Dah 5 tahun agaknya. Walaupun besar gedabak dan mantap ‘hump’ beliau ini tapi aku suka. Comel bak kata mereka. Tapi aku rasa lega sedikit mungkin kerana selagi tersimpan awek aku ini secara tak langsung aku mengikut jejak langkah beliau ini dengan menambah berat sehingga sama berat dengan beliau.

Harap-harap ‘kepala awek’  aku yang baru ini menjadi sumber inspirasi untuk kekal slim seperti beliau sendiri.

Eh.Jusmate 5 berapa sekotak?


One Comment on “Kom..ape? Komputer”

  1. gantang berkata:

    walaupun dh lme n bsr,tp die masih mampu memberi khidmat nye yg terbaek…hee…


Tinggalkan Jawapan

